Tuesday, September 21, 2010

Big Brother: Unilever heeft een ijsco-automaat ontwikkeld dat gezichten van voorbijgangers herkend



Gisteren presenteerde Unilever de machine, ‘Share Happy’, op het reclamefestival van Cannes als ‘een ijsco-automaat van het digitale tijdperk’. De komende achttien maanden zal de Share Happy worden geïntroduceerd op verschillende drukbezochte winkelcentra in de wereld.
Smile-o-meter

De automaat maakt in eerste instantie gebruik van augmented reality om iemands aandacht te vangen: het gezicht van een voorbijganger wordt binnen het hoofd van een cartoonfiguur afgebeeld. Eenmaal staande bij de automaat, zo toont een video, wordt aan hem gevraagd om te lachen. Daarna meet een zogenaamde ’smile-o-meter’ of de glimlach groot genoeg is om hem met een gratis ijsje te belonen.

Ook kan de automaat iemands leeftijd, geslacht en gemoedstoestand inschatten dankzij cameraherkenning. Een door de machine genomen foto wordt ten slotte, met toestemming van de passant, geüpload naar Facebook (CIA).

http://www.idealize.nl/2010/06/olas-ijsautomaat-ziet-gezichten-en-uploadt-fotos/

No comments: